Mended heeft de 'ABN AMRO Newcomer Retail Award' 2024-2025 gewonnen, waarbij zowel de jury als het publiek hun waardering hebben uitgesproken. Deze prijs plaatste de winnende nieuwkomer boven andere genomineerde, namelijk Rerun. De bekroning is specifiek bedoeld voor winkelconcepten die minder dan drie jaar actief zijn op de Nederlandse markt. Een gevarieerde groep nieuwkomers werd beoordeeld op criteria als innovatie, schaalbaarheid en originaliteit. Na uitvoerig overleg koos de jury uiteindelijk drie nieuwkomers als kanshebbers. De jury van dit jaar bestond uit Henk Hofstede (Sector Banker Retail, ABN AMRO), Debbie Klein (CEO New York Pizza), Harry Bijl (INretail), Thomas Bunnik (Eigenaar, Whoppah), Rupert Parker Brady (Retaildeskundige), Bas Dekker (Head of Marketing en winnaar 2023-2024, Foodello) en Francella Ter Haar (Insights Manager, Q&A Retail). Tijdens de categorie-uitreiking van de 'ABN AMRO Retailer of the Year' verkiezingen presenteerden de genomineerden zichzelf via videopitches. De pitch van Mended bleek doorslaggevend voor de uitslag.
MENDED is een bedrijf van de nieuwe generatie dat "een betere manier creëert om kleding in gebruik te houden" door middel van reparatie en doorverkoop. Door samen te werken met toonaangevende modemerken, verlengen ze de levensduur van producten en de relatie met de klanten van deze merken. Samen met partners werken ze aan een wereld waarin "GETTING IT MENDED" net zo gemakkelijk en plezierig is als het kopen van nieuwe kleding.
Rerun is een luxe fashion rental service voor modeliefhebbers, waar je zowel bekende merken als opkomende labels kunt huren voor al jouw speciale momenten. Herontdek de manier waarop we mode consumeren: slimmer, duurzamer en flexibeler.
De genomineerden hebben allen op hun eigen manier indruk gemaakt op de juryleden. Duurzaamheid lijkt dit jaar wederom extra belangrijk, ondanks dat dit geen criteria is. Alle genomineerden streven naar het hebben van een positieve impact op de wereld.